La sfârşit de august şi început de septembrie am plecat într-o croazieră pe Dunăre. Am trecut prin Bulgaria, Serbia, Croaţia, Ungaria şi Austria. Am trecut şi prin Slovacia, ar fi trebuit să vizităm Bratislava, dar din cauza inundaţiilor nu am mai oprit – însă despre asta mai încolo.

    M-am îmbarcat la Olteniţa, care a fost unica oprire românească a croazierei şi care a fost strict administrativă (în alţi ani se vizita şi Litoralul românesc, dar cum bulgarii ştiu să-şi vândă marfa şi românii nu, e uşor de ghicit ce s-a întâmplat), iar pe seară am plecat spre Silistra.

    Pasagerii erau în cea mai mare parte din SUA, Canada, Australia şi Noua Zeelandă (a fost şi un cuplu din Hong Kong de exemplu), mulţi dintre ei trecuţi de prima tinereţe, totuşi surprinzător de mulţi sub 70 de ani.

Partea I: Bulgaria

Ziua 1

    În prima dimineaţă ne-am trezit în portul bulgăresc Silistra (peste drum de Călăraşi, pentru cine nu ştie) şi după un mic-dejun gustos şi destul de rapid am plecat să vizităm litoralul bulgăresc. Bulgăresc numai cu numele, că 85% din oamenii pe care i-am întâlnit vorbeau româneşte iar restul de 15% în toate limbile pământului, mai puţin în bulgară.

    În drum spre Balcic am văzut enorm de multe berze – nu cred că am văzut în toată viaţa mea atâtea berze, cu siguranţă nu am văzut niciodată atâtea la un loc. Zice-se că aduc noroc. Să sperăm că au şters o parte din ghinionul acumulat prin spargerea a numeroase oglinzi.

  Berze

    Prima oprire a fost într-un orăşel care ne-a fost prezentat ca oraş tipic comunist, unde am văzut cea mai mare aglomerare de Aro-uri din afara României, şi care parcă a rămas încremenit în anii de plin avânt bla-bla-bla. Oprirea a fost pentru un suc/cafea şi o scurtă pauză de toaletă la un hotel ca multe altele din .ro (de altfel pe tot parcursul călătoriei în Bulgaria am avut acel sentiment de "acasă", că sunt într-o Românie în care uneori se mai vorbea şi bulgăreşte).

  Dobrici, Bulgaria

    De acolo am plecat mai departe către Balcic, o staţiune mititică faimoasă prin Grădina Botanică aflată in curtea reşedinţei de vară (că nu prea e palat) a Reginei Maria. Grădina Botanică e frumoasă dar nu se compară cu cele din Cluj sau Bucureşti. Cât despre palat, nu are nici pe departe prestanţa unei vile de mic afacerist r(r)omân, şi este în momentul de faţă muzeu conţinând atât obiecte ce au aparţinut Reginei (de ex biroul ei sau unele tablouri pictate de ea) cât şi elemente de arheologie pe care n-am înţeles dacă le-a strâns ea sau pur şi simplu le-au pus bulgarii acolo ca să nu mai facă şi un muzeu de arheologie în Balcic.

arrow-down-blue-curved [poze cu palatul]  arrow-down-blue-curved [poze din curte]
arrow-down-blue-curved [poze cu corabia]  arrow-down-blue-curved [poze de pe mare]
arrow-down-blue-curved [poze muzeul arheologic]    

Grădina Botanică

Grădina Botanică

Grădina Botanică

Grădina Botanică

Casa Gărzilor

Wishing well

Icoană de porţelan

Amforă

Acoperişuri

Reşedinţa Reginei Maria

Exterior

În interior

Biroul Reginei

Tablou pictat de Regina Maria

Tablou pictat de Regina Maria

Tablouri pictate de Regina Maria

Exponate arheologice

Exponate arheologice

În curte

  În curtea Reşedinţei de vară

  În curte

Tronul de marmură al Reginei Maria

  Tronul de marmură al Reginei Maria

  Amforă

  Biserica unde a fost iniţial depusă inima Reginei Maria

  Cascadă

  Potecă

  Zid şi flori

  Fântână

  Fântână

    Înainte de a pleca mai departe am trecut prin faţa tarabelor vânzătorilor ambulanţi, care aveau expuse toate minunile care ar fi putut atrage un potenţial cumpărător. Mă opresc aici numai la "produsele marine".

  Peşte arici

  Stele de mare

  D-ale mării

    De la Balcic am plecat spre Varna, unde am luat masa la bordul unei corăbii de piraţi, după care am făcut o plimbare de vreo oră pe mare şi apoi am vizitat Muzeul de Arheologie. Masa a fost foarte bună, deşi ulterior mi-am dat seama că în timpul cât ceilalţi mâncau aş fi putut face o baie în mare, iar plimbarea pe mare a fost pe vreme caldă, senină şi fără vânt (deci valuri mici).

  În drum spre Varna

  Corabia de piraţi

  Corabia de piraţi

  Catargul

  Sirena

  Felinar

  Corabia din corabie

Pe mare

  Pe mare

  Pe mare

  Pe mare

  Pe mare

  Pe mare

  Înapoi în port

    Muzeul de Arheologie a fost imens (mai ales pentru nişte oameni plecaţi de 6 ore în excursie), exponatele superbe, însă nu am avut voie să facem fotografii, aşa că voi posta nişte poze ale unor cărţi poştale.

  Muzeul de Arheologie din Varna (carte poştală)

  Muzeul de Arheologie din Varna (carte poştală)

  Muzeul de Arheologie din Varna (carte poştală)

  Muzeul de Arheologie din Varna (carte poştală)

  Muzeul de Arheologie din Varna (carte poştală)

  Muzeul de Arheologie din Varna (carte poştală)

  Muzeul de Arheologie din Varna (carte poştală)

    După ce am vizitat muzeul de arheologie din Varna am plecat spre Ruse, unde ne aştepta vasul de croazieră, şi unde am ajuns destul de târziu seara.

  Apus de soare la Ruse

    Ruse e un oraş destul de frumos, am ieşit pe seară şi am mers prin centru, însă nu mi s-a părut nimic spectaculos (oricum, nu am avut aparatul de fotografiat la mine, aşa că părerea e strict subiectivă). Am vizitat două terase, una în scopuri culinare (pizza), alta în scopuri… a fost şi ceva mâncare pe lângă rachiu, bere şi vin, şi am ajuns înapoi pe vapor pe la o glorioasă oră 3 juma’ dimineaţa, iar după vreo 2 ore de somn am început ziua a doua.

Va urma
