Am trecut ieri pe la Universitate. Şi pentru că tot am trecut pe lângă cârdul de taxiuri care staţionează acolo non-stop, am aruncat o privire înspre ele. Concluzia: un singur taxi de firmă, restul PFA-uri. Diferenţele:

Taxi de firmă: 1,5 lei pornirea, 1,4 lei/km, Dacia Logan

Taxi PFA: 1 leu pornirea, între 3,9 şi 8,9 lei/km. A, da: preţurile sunt tarife de zi, în oraş. Nu vreţi să ştiţi cât costă să ieşiţi cu unul d-ăla noaptea din oraş.

    Toate PFA-urile erau Dacii 1310, şi unele cam jegoase…. preţul de pornire scris mare şi frumos, preţul pe km scris mic (de ce oare?). Acuma, eu la 9 ron/km aştept daca nu Rolls Royce, măcar o limuzină lungă cu tv şi cocktail din partea casei.

    Chiar: nu există un preţ maxim pe km? Adică se dau lupte crâncene pt preţul pe care să îl practice firmele de taxi ca să nu îşi facă una alteia concurenţă neloială, dar nu scrie nicăieri de un preţ maxim?

    Şi doi: ştiu sigur că există o dimensiune minimă cu care trebuie scris preţul pe km. Dar asta ar trebui să fie nu numai în mm ci şi în procente faţă de dimensiunile restului preţurilor, că-s aproape convins că toţi taximetriştii aveau preţul pe km scris la dimensiunea legală, iar preţul de pornire de vreo 3-4 ori mai mare, ca să sară în ochi.

    Morala: nu e un moft să citeşti cu atenţie tot ce scrie la preţuri pe uşa unui taxi.

    Şi nu, n-am avut curaj să fac poze. N-am zoom chiar atât de mare. Iar şoferii ăia arătau mult mai mult a rackeţi decât orice alt tip de şofer văzut de mine până acum. Probabil că e o necesitate, când spui preţul final clientului.

Reclame