Am fost nevoit weekendul asta sa fac un drum prin tara si am ales pentru transport serviciile CFR-ului… am ales un accelerat (1681, daca chiar conteaza) care pleaca din Bucuresti la ora 6 fara 20. Primul lucru care pe care l-am observat era distributia absolut geniala a vagoanelor trenului: 1-3-6-8-12-15 (parca); in orice caz, dupa ce m-am urcat am observat un grup care prinsese trenul in ultima clipa si se urcase la ultimul vagon (15), cautand vagonul la care aveau bilete. Evident ca au luat-o matematic, si pana sa ajunga ei cu scaderea la vagonul care trebuia, au ajuns la locomotiva; dupa care au luat-o in sens invers si (presupun) au ajuns din nou la coada trenului, abia la a treia trecere incercand varianta cu „intreaba un calator, apoi pe altul, apoi pe altul”, pana cand au ajuns la locurile lor.

    Partea mult mai dureroasa a venit la intoarcere: m-am urcat in tren (dintr-o statie de pe traseu, de unde-mi luasem si biletul, ma duc la vagonul si compartimentul la care aveam eu loc si… stupoare, compartimentul era plin, iar cel care statea pe locul meu mi-a demonstrat (cu biletul) ca si el primise acelasi loc, dar din statia cap de linie, si tot pana la Bucuresti.

    Sa mai zic de conditiile in care am calatorit? Respectiv la faptul ca desi in trenuri nu se fumeaza (scrie si pe bilet!) tot trenul era cufundat in nori de fum de tigara? Ca am facut frigul pana la Bucuresti? (La dus au dat caldura si m-au invatat cu narav) Ca in ciuda repetatelor asigurari ale nasului – „Nu va fi nici o intarziere”, „trenul ajunge la timp” etc etc, trenul a avut intarziere?

    Asta-i tara in care traim… si astea-s conditiile in care calatorim… la preturi din ce in ce mai europene.

Reclame